December 20, 2010

Aku gemok, ada problem?

salam (:

masuk hari ni, dah brp rmi tegur kata aku dah gemuk. ok fine. aku admit aku mmg dah berisi. aku xkn guna perkataan gemuk sbb ada perbezaan gemuk dan berisi. but definisi gemuk dan berisi ni depends on whoever yg define kan these two words.

bagi aku, gemuk means obese. maksudnya, mmg obvious gila kau dah overweight, smpi even pki baju XXXXXL pun nmpk bentuk badan kau. paham? bukan nak kutuk, bukan nak condemn, bukan nak judge. nak bagi paham. gemuk bagi aku, satu perkataan yg offensive even it is really the truth. aku xkesah kena panggil gemuk ke boncet ke apa ke.. sbb aku sedar badan aku macamna. aku bukan keding mcm papan, aku bukan ada hourglass figure. aku bukan apple shaped, aku bukan pear shaped.

bg aku jgk, sesiapa yg sentap pasal kena ejek gemuk or whatever, means tht dia xleh terima the reality of her@his body. klu kau rasa body kau tiptop mmg shape perfect gila, buat ape kau sentap bila org kata kau gemuk. pandai2 pk la sama ada org tu kutuk @ puji @ menganjing kau.

aku personally, suka menganjing bdk2 ni gemuk, nk tau knp? 1st aku jeles sbb aku tau bdn diorg mmg akn kekal kerempeng sbb genetik. and tht's all. ye aku jeles tgk bdn2 korg kerempeng mcm tu. or balanced. bontot kau saiz normal bukan XXXXXXL, pinggang kau ada la bentuk jgk, bukan menggeleber.

paham?

aku viewed diri aku as berisi. mmg since puberty bdn aku naik. i love to eat, and i cant stop eating. so bdn aku jd gedebab. but then, there's a period where i think every girl goes through.

masa aku form 2, aku starved diri aku. aku tak makan. and aku turun mendadak. aku sakit kepala hari2, sbb xmakan tp active pergi latihan sukan petang. i hardly eat, my mom is worried sick, and masa tu family aku mmg tgh krisis. so semua tu affect aku. bdn aku kerempeng gila smpi aku sendiri tkt.

tp smua tu habes bila aku masuk form 3. aku gedebab balik. esp lepas raya. aku igt lg sbb ada gmbr2 sbg bukti. nak tgk?

aku snggup letak gmbr aku buruk2 sbb nak buat blog ni. -____________-

then, ASRAMA. aku masuk gedebab seperti gmbr2 di atas, and by cuti tgh tahun, bulan 6 mcmtu, aku jd slim. aku xckp kerempeng sbb aku tak. aku slim. aku masuk ASRAMA berat 64KG,  by end of form 4, 55KG. bangga x? HAHAHHA bangga doh.
aku xtipu. sumpah. masa awl thn form 4, aku buat rutin makan aku, dinner je. TAPI! mcm xkena sbb kena g riadah then kelam kabut g makan then kelam kabut siap utk prep mlm. SO aku tuka rutin makan aku kpd lunch shj. so aku ada byk masa nak get ready utk prep without berebut toilet. :D genius kan? HAHAHHA so aku buat ni smpi SPM. cuma bila SPM tu, aku makan dr breakfast smpi supper. tp badan ttp maintain sbb rajin basuh baju guna tgn :D

aku suka badan aku masa form 4 form 5. slim woo. tu yg lps SPM terus sangkut boyf. HAHAHHA 
nak bukti? tak tipu aku kurus. tp myb xde gmbr yg boleh tunjuk aku kurus sbb SAMURA mana boleh pki baju ketat2. gila ke ape.. aku pki short sleeve pergi toilet pun dah kena sound NGEHEHE

FORM 4 - puasa 2007

FORM 5
then, ada boyfren, putus, patah hati, makan dalam, dan sbgnya,


MULA2, berat aku turun lg dr post-ASRAMA then, naik turun naik turun. haih. salahkn dia la. frust makan. happy berat turun.

so stop calling me gemuk. instead, just say "hey kau dah berisi!" duuh. common sense. 
//notes to mak ayah makcik yg mulut laser. shut up. i knw im fat. so what?










aku lg rela bdn aku berisi drpd kurus and dpt boyf comel2, dah jaga elok2, then dia tinggalkn kita sbb dpt pmpn bdn montok. HELLO kau suruh aku maintain bdn aku slim-slim, kau g ngendeng kt pmpn bdn gedebab. -_______-" tension ah.

aku xkesa pun lelaki tegur aku gemuk. so? kau ada problem ke dgn bdn aku? aku awek kau ke? even lelaki yg konon-konon nak "berkawan then kita boleh la couple" tegur bdn aku pun aku buat bodoh ape lg mmber lelaki. 

aku xkesa badan aku gemuk ke gedebab ke ape ke.. yg penting aku tau berat aku normal. x lagi mencecah obese. aku tau la mcmne nk jaga berat aku. aku happy dgn badan aku. apasal kau x? drpd aku jd anorexic or bulimic better aku mkn ikut suka hati aku and klu satu hari nnt aku jadi obese, well kau ada kelebihan utk ckp PADAN MUKA kat aku. 

(: okey? boleh drop the "gemuk" subject? good. 

badan aku ikut suka hati aku lah. kau nak comment2, kau igt comment kau tu boleh kuruskn bdn aku on the spot ke? duuh













byeeeeeeeeeeeeeeee 




1 comment: