July 02, 2010

ggggg

salam (:

aku ada few "friends" yang parents kitorg are like, very good friends. tapi, the problem is.. perlu ke if the parents are friends, anak-anak pun kena jadi kawan?

okey, the truth is.. mungkin masa zaman sekolah rendah, zaman di mana kita tak kenal erti internet, handphone, girlfriend, boyfriend, french kiss, love bite etc etc mungkin persoalan di atas boleh fit in dengan kita.. tapi bila dah umur 19 tahun, nak cecah 20 tahun, boleh ke fit dengan diri kita?

bagi aku, tak.

sebab, sebagai contoh, my mom kenal these two persons, both fathers to two people i used to know.. kenapa cakap "pernah kenal"? sebab aku dah xkenal mereka ni sapa.. aku dah x boleh nak tegur diorg like normal, or jz senyum kt diorg ke ape..

sebagai contoh juga, my dad lagi la ramai kenal parents @ my "friends" personally.. tapi aku tak acknowledge diorg as kwn2 aku.. even if kitorg move in the same social circle..

aku xnak judge cara hidup korg.. tapi face the fact.. kalau korg kenal aku siapa pun, korg nak ke tegur aku? tengok lifestyle pun aku tau korg takkan tegur aku even if mak bapak aku diinvite pergi rumah korg, and aku kena tag along, and bila diperkenalkan "eh x ingat ke.. korg kan satu sekolah rendah" baru nak senyum plastik and salam..

-_____-" aku tak perlu kawan yang hipokrit. aku suka stalk page kawan-kawan lama.. yang lama-lama.. nak tengok mana hala tuju hidup diorg or how they live their life... certain aku sangat bangga.. certain lagi aku cuma harap mak bapak aku tak jumpa facebook aku.

bukan ape.. kadang-kadang yang mak bapak nampak cuma yang diorg nak tengok.. even aku sendiri.. aku ada 2 side..m, satu untuk parents satu untuk friends...

cuma.. aku nak mak bapak aku realize yang kalaupun kitorg pernah jadi kawan baik masa sekolah rendah, tak bermaksud bila dah umur 19 tahun, kitorg masih kawan.

tu je yang aku minx. and aku tau bestfriend bukan kita jumpa sekelip mata, kena go through satu juta macam halangan dan pergaduhan baru kita jumpa THAT kind of friends.

bukan bestfriend namanya kalau dalam hati ada jelousy, ada dengki, ada kutuk mengutuk..

(:

1 comment:

  1. A'ah kita pun kadang2 tak minat kalau parents kenal sangat/terlalu dengan my friends.

    Eg: nak add FB mak kawan kita, sebab kita assume makcik tu kenal kita.

    entahlah, kita tak suka kenal org baru yg kenal parents kita. nanti org tu being too judgemental. mcm dia fikir parents kita cmni, dia pun ingat kita kena macam PARENTS kita.

    susah lah nak explain anati, faham x?
    hehehe

    ReplyDelete